tisdag 26 november 2013

Då hände det som inte fick hända...

Var som vanligt till mamma efter jobbet. Syrran hade varit där en del under dagen och allt verkade rätt stabilt, förutom att mamma inte gärna ville äta och hon mådde illa. Vid 18-tiden när jag var där ville hon ha en Samarin och sedan sova. Vid 20-tiden ringer syrran och säger att mamma ringt och att hon kallat på ambulans. Jag och svärmor som var på besök ilar dit och kommer samtidigt som ambulansen. En hemsk syn möter mig; mamma näst intill medvetslös på en stol mitt i hallgången med sängkläderna runt golvet, hon vill hela tiden tuppa av men ambulanspersonalen gör ett strålande jobb och får i väg henne.

När jag kommer till akuten kommer nästa chock. När dom sätter en sond genom hennes näsa ner till magen kommer det bara blod; både gammalt och färskt. Innan jag hunnit blinka är hon på väg mot operation för vad jag förstår är ett hål i magsäcken. Kommer hem vid 23.30 och befarar det värsta. Nu har i alla fall läkaren ringt och operationen har gått bra och förhoppningsvis fortsätter det så. Mamma är så svag redan innan så klarar hon detta med allt i behåll är hon tamejsjutton stålkvinnan! Älskar henne så och jag är absolut inte redo att mista henne också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar