fredag 1 november 2013

Rosor och småprat

I eftermiddag kom min moster förbi och hälsade på mig och katterna. Hon kom upp igår för att besöka mamma, och i dag fick vi tillfälle till en stund på egen hand. Hon kom med en bukett av de finaste rosor i olika färger och vi hade ett par timmars mysigt småprat om ditt och datt. Trots att det skiljer sig rätt mycket i ålder mellan oss två så är det som att prata med en jämnårig. Hon är den coolaste av mostrar man kan ha, helt klart! Sist jag var i Stockholm på utbildning kom hon farande på sin cykel och vi tog ett glas vin på mitt hotell innan vi bar i väg ut på stan för att äta italienskt. Kvällen avslutade vi på Soap Bar, och vi hade så trevligt innan hon slängde sig upp på cykeln och trampade hemåt.

Jag hoppas att jag kan göra allvar av min tanke; att försöka hälsa på de som finns kvar i den här lilla släkten. På pappas sida är det en farbror kvar och på mammas sida två mostrar. Kusiner och kusinbarn finns det rätt gott om, så det gäller att hålla kontakten. Det inser man inte minst nu när det är som det är med lilla mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar